$./rum3
(Søren Krag)



D. 12. juni 2016 lancerede ORAUM onlinespillet $./rum3 i samarbejde med Søren Krag.



Fire spillere spiller spil, navigerer i multifasesystemer (partikel-inter-kollisioner som rum (groft sfæriske flokkulater arrangeret i lag (skabende flerstemmigheder)), som former synsakter der skaber syn.

Man kan ikke spille et spil med reversible spillere.

I et Nim-spil er der ingen brikker så der kan spillerne kun være reversible ved at skifte ansigt. De fire spillere deles i to, da spillet spilles med to spillere. Spillerne er dog stadig fire og de fire spillere er punkter. De er Op,

Ned,

Venstre

og

Højre.

Op og Venstre er modstandere. Højre og Ned er modstandere. Bagefter spiller Op og Ned imod hinanden samt Venstre imod Højre.

Men $./rum3 er ikke et spil med tændstikker. Det er ikke et spil med spillere, men en uendelighed i et koordinatsystem: lag af selv-bioklip: iblandt stragaser, klipninger, og makro-strukturer indlejret i makro-strukturer indlejret i makro-strukturer indlejeret i makro-strukturer (automat-instrumenter (musiske moduler forstået som aktion) indlejret i automat-instrumenter (musiske moduler forstået som aktion)): at navigere i multifasesystemer (partikel-inter-kollisioner som rum (groft sfæriske flokkulater arrangeret i lag, skabende flerstemmigheder)) som former synsakter der skaber syn: fra flimmeret opstår planeter.

Planeterne bliver steder at rejse til: syn er beboelige.

Hvis fire spillere vil spille et spil hvor der kun kan være to spillere med, dette spil kunne for eksempel være spillet Nim, så vil de fire spillere blive nødt til at dele sig op i to grupper hvor hver gruppe på to, spiller mod hinanden. Det gælder om ikke at trække den sidste tændstik. M vinder altid i dette spil.



(I dag er $./rum3 offline.)

(Herunder ses screenshots af spillet.)











ORAUM